środa, 29 grudnia 2021

DIY - poduszka na igły/ igielnik

Wiem, że internet pełen jest poradników dotyczących wykonania różnego rodzaju poduszeczek na igły. Ba, widziałam nawet takie w formie kaktusa, z którego kolorowe zakończenia igieł wystawały niczym kwiatki. Sama posiadam igielnik pomidora, którego kiedyś kupiłam w sklepie z przydasiami, ale w moim przypadku traci on funkcjonalność gdy cały dom zamienia się w pracownię krawiecką (szpilki zostawiam tam gdzie akurat jestem). 
Rozwiązaniem mojego problemu okazała się poduszeczka z opaską na rękę, dzięki czemu mam ją zawsze przy sobie. Wykonanie jej zajęło 30 minut, a ze względu na to, że jako bazę wykorzystałam zakrętkę od słoika do musztardy, nie ma możliwości by szpilki wbiły mi się przez przypadek w rękę.  


1. Do jej wykonania potrzebne będą:
- gumka długości obwodu nadgarstka,
-zakrętka (ze względu na rozmiar wybrałam taką od musztardy),
-materiał na poduszeczkę,
-wypełniacz - u mnie ścinki; nie polecam waty bo w ubitą ciężko wchodziły szpilki,
-tekturka,
-klej kropelka,
-igła z nitką,
-młotek i gwóźdź,

2.Na wewnętrznej powierzchni nakrętki zaznaczyłam szerokość mojej gumy i w regularny sposób zrobiłam otwory. Dziury zrobione gwoździem powinny być na tyle duże, by przeszła przez nie igła.

3. Gumę przyszyłam do bazy i od razu zszyłam jej końce (przed zszyciem sprawdźcie czy opaska nie lata Wam na nadgarstku, jeżeli długość gumki odpowiada obwodowi nadgarstka to przy 1 cm na zszycie powinna pasować bez nadmiernego ucisku).

4. W tym etapie należy wyciąć okręg z tekturki, takiej wielkości, by dało go się umieścić wewnątrz bazy, koło z materiału (u mnie średnica nakrętki plus 6 cm/ ważne by koło z materiału było większe od bazy). Przygotowujemy również wypełniacz- u mnie ścinki, które zostały z poprzednich projektów. Na początku myślałam o wacie, jednak po wstępnym sprawdzeniu poduszki okazało się, że ciężko było wbić szpilki w ubitą watę.

5. Materiał, z którego robię poduszeczkę szyję na obwodzie jak fastrygę, nitkę z igłą pozostawiam do ściągnięcia materiału. Kiedy zrobię cały obwód ściągam delikatnie nić by powstało coś na wzór torebeczki do której wkładam wypełniacz i tekturkę. Po wypełnieniu środka, ściągam nitkę jak najmocniej i zszywam jeszcze kawałek by nić nie puściła. 

6. Do bazy dać trochę kleju kropelki (na środek i obwód) i wkleić poduszkę. Jeżeli gdzieś z boku będzie odstawać, zawsze można podkleić ;)

Dzięki takiemu igielnikowi nie tylko nie pogubicie szpilek ale i zabezpieczycie się przed przypadkowym wbiciem igieł w rękę.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz